نیروگاه شهید مفتح همدان
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: بحران کم آبی نه تنها در کشور بلکه در جهان باعث خواهد شد که معیشت در بخش کشاورزی در استان همدان هم با چالش مواجه شود و برای جبران این خسارت باید بخش صنعت را فعال کنند. به گزارش تابناک همدان، عبدالمجید دیناروند در این خصوص ادامه داد: استان همدان منبع غنی سیلیس است و برای استخراج سیلیس احتیاج به برق است و به طبع آن برای تولید برق به نیروگاه نیاز است؛ وی ادامه داد: با توسعه نیروگاه شهید مفتح همدان و افزایش تولید این مجموعه، در آینده به لحاظ معیشتی استان همدان تبدیل به ۲ بخش کشاورزی و صنعتی خواهد شد.

رتبه برتر آمادگی تولید نیروگاه شهید مفتح در بین نیروگاه های کشور

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به کارنامه خوب نیروگاه شهید مفتح گفت: در ۲ یا ۳ سال گذشته نیروگاه توانسته است کارنامه بسیار خوبی را ارائه دهد و در بین نیروگاه‌های کشور رتبه آمادگی تولید را کسب نماید. دیناروند در خصوص هجمه‌هایی که در مورد نیروگاه وجود داشت گفت: تیم مدیریت جدید زمانی شروع به کار کرد که در استان با هجمه آلودگی هوا، مصرف آب زیرزمینی توسط نیروگاه و … مواجه بود. وی ادامه داد: تیم مدیریتی نیروگاه شهید مفتح در این ۲ سال سعی کرد با عملکرد مثبت، سعه صدر و توضیحات کافی، واقعیت‌های تلاش مجاهدانه همکاران را به تصویر بکشد.

افزایش ۳۰ درصدی تولید نیروگاه شهید مفتح در بهار سال جاری

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح استان همدان در خصوص پیش بینی مشکلات در سال جاری گفت: تیم مدیریتی نیروگاه شهید مفتح در اواخر اسفند سال گذشته با توجه به ذخایر آبی پشت سدها، گرمای زودرس و کم آبی را پیش بینی کرده بود. دیناروند در این خصوص ادامه داد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد که همکاران با وجود بحران کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تایم تعمیرات را با ۲ شیفته کار کردن، کاهش دهند. این اقدام موجب افزایش ۲۰ درصدی تولید برق در فصل بهار گردید و برق کشور نیز به صورت ویژه حمایت شد.

استفاده از ۱۷۰۰ متر مکعب آب از پساب آب و فاضلاب استان همدان

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح قرارداد بهره برداری از پساب فاضلاب را برای نیروگاه، با شرکت آب و فاضلاب استان همدان، ۱۷۰۰ متر مکعب بر ساعت بیان کرد و گفت: با عملیاتی شدن پساب، نیاز نیروگاه در خصوص آب مصرفی به ۲ حلقه چاه محدود شد. دیناروند ادامه داد: مصرف نیروگاه از آبهای زیرزمینی ۱۰۰۰ متر مکعب در سال است که ۲ درصد از آبهای استان است و صرفا برای شرب استفاده می‌شود. وی افزود: در فصول بارشی مخصوصا در ابتدای فصل بهار استخرهای تزریق مصنوعی در پشت نیروگاه وجود دارد که آب رودخانه فصلی قره چای را در یک مسیر انحرافی به استخرهای تزریق مصنوعی هدایت می‌کند و آب را به سفره‌های زیر زمینی تزریق می‌کنند. این اقدام موجب شد که سطح آب چاههای اطراف نیروگاه ۱۵ متر بالا بیاید.

نیروگاه هیچ دخالتی در انتخاب نوع سوخت مصرف ندارد

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح گفت: از ابتدای سال تاکنون نیروگاه از گاز استفاده کرده است و هیچ دخالتی در انتخاب نوع سوخت مصرفی ندارد. اگر سهمیه کشوری سوخت نیروگاه مازوت باشد ما بالاجبار باید رعایت کنیم. دیناروند به مشکلات سوخت مازوت برای نیروگاه اشاره کرد و گفت: سوخت مازوت باعث تولید لجن می‌شود و لجن تولید شده هزینه‌های تعمیراتی را بالا می‌برد و زمانی که محصولات احتراق از دودکش بالا می آید، موجب خوردگی آهن‌آلات اطراف می‌شود. وی ادامه داد: سوخت مازوت هزینه‌های تعمیراتی را به مراتب افزایش می‌دهد و برای جبران این افزایش باید وقت بیشتری را صرف کنیم پس به نفع ماست که مازوت مصرف نکنیم.

کاشت ۱۱۵ هزار درخت در اطراف نیروگاه

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح استان همدان به کاشت ۱۱۵ هزار درخت از ابتدای سال ۹۹ تاکنون اشاره کرد و گفت: این درختان برای پاکسازی هوای اطرف نیروگاه کاشته شده‌اند. با کاشت این تعداد درخت در نیروگاه، ۱۰ درصد به فضای سبز نیروگاه‌های کشور اضافه شده است. دیناروند ادامه داد و گفت: در کنار این اقدامات گسترش فضای سبز، پرورش گلهای تزئینی مانند گل رز، کشت گل محمدی و انواع گیاهان دارویی نیز در این مجموعه صورت گرفته است.

تولید ۵۰۰ کیلو عسل در نیروگاه

وی افزود: در زمینی به مساحت ۵ هکتار، گل محمدی کاشت گردید و گلاب آن به مقدار زیادی گرفته شد. در اطراف گلهای محمدی ۱۰ کندوی زنبور عسل گذاشته شد و ۵۰۰ کیلو عسل تولید شد. وی با بیان اینکه، با کمک مشاوران جهاد کشاورزی کاشت زعفران نیز در نیروگاه شهید مفتح انجام گرفته است، افزود: این اقدام در جهت فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان اطراف نیروگاه برای جایگزین کردن محصول کم آب‌بر با سود بیشتر با محصول پر آب صورت گرفته است.

جذب نخبگان همدانی دانشگاه ها در نیروگاه شهید مفتح

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: در سال جاری برای نخبگان دانشگاه‌های همدان در رشته‌های برق و مکانیک فراخوان داده شد و در این فراخوان ۱۲ نفر ثبت نام کردند و هر ۱۲ نفر جذب نیروگاه شدند که از این تعداد ۳ نفر خانم هستند. دیناروند افزود: از روستاها و شهرهای اطراف نیروگاه نیز کارکنانی در این نیروگاه مشغول به کار هستند.

صرفه جویی در مصرف آب با افتتاح برج خشک واحد ۲

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: اگر برج خشک واحد ۲ نیروگاه راه‌اندازی شود ۸۵ درصد در مصرف آب نیروگاه صرفه‌جویی می‌شود و استفاده از پساب به حداقل خواهد رسید.

مهار نشتی خط پساب واحد شماره ۴ نیروگاه بدون خروج واحد از مدار تولید

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح بیان کرد: با همت و تلاش کارکنان امور مکانیک و همکاری پرسنل بهره‌برداری، شیمی و نقلیه عملیات مهار نشتی آب برج خشک واحد ۴ نیروگاه بدون خروج واحد از مدار تولید با موفقیت انجام شد. قطر لوله پساب ۱۸۰ سانتیمتر است که ۵۰ سانتیمتر نشتی آن را توانستند مهار کنند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید