میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

چکیده: زمانی که در صنایع، دستگاه های راه انداز برق منتاوب (درایو AC) چه در کنورتور ها و مبدل ها و چه در کنترل کننده های دور موتور فرسوده یا منسوخ می‌شوند، شما گزینه‌هایی برای ادامه کار به سمت جلو تحت عنوان جایگزین‌کردن، ارتقاء دادن، یا بهبود سازی در اختیار دارید. بنا به شرایط متفاوت هر کدام از این روش‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

زمانی که یک سیستم درایو AC فرسوده یا منسوخ می‌شود، شما گزینه‌هایی برای ادامه کار به سمت جلو تحت عنوان جایگزین‌کردن، ارتقاء دادن، یا بهبود سازی در اختیار دارید. بنا به شرایط متفاوت هر کدام از این روش‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

زمان جایگزین کردن یک درایو AC:

  • در صورتی که قطعاتی فرسوده ‌‌شوند، شما می‌توانید قسمت‌های خاصی از جنبه‌های مختلف درایو صنعتی یا سیستم مربوطه را جای‌گزین کنید بدون این که نیازی به جای‌گزینی کل سیستم باشد.
  • در صورتی که قطعه‌ای از سیستم گران باشد بهتر است که کل واحد مربوطه را جایگزین کنیم، جای‌گزین کردن برخی از قطعات یا مجموعه‌ای از بخش‌ها می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها به نسبت جایگزین کردن کل قطعه شود.
  • در صورتی که طول عمر درایو به پایان رسیده باشد، اما از نظر قابلیت عملکردی نیازی به تغییر در آن نباشد، و هم‌چنین در صورتی که نیاز به درایوی با همان قابلیت‌های مشابه دارید می‌توانید درایو را با نمونه‌ای مشابه جای‌گزین کنید.

در صنایع می توان به کمک برنامه‌های منظم تعمیر و نگهداری از تعویض‌های مکرر اجتناب کرد. مراقبت‌های استراتژیکی از درایوهای AC باعث افزایش طول عمر درایو می‌شود. همچنین تعویض‌ برنامه ریزی شده ی قطعات الکترونیکی چه در کنورتور ها و مبدل ها و چه در کنترل کننده های دور موتور می‌تواند عمر واحد‌های اجرایی را طولانی‌تر کند. جای‌گزین کردن یک درایو باعث تعطیل شدن کار تولید برای مدت زمان قابل توجهی می‌شود، بنابراین از نظر اقتصادی در بحث صنعت و اتوماسیون صنعتی به صرفه تر است که تا حد امکان از این کار اجتناب شود.

زمان ارتقاء دادن:

  • زمانی که سخت‌افزار سالم باشد، اما نرم‌افزار منسوخ شده باشد-می‌توانید نرم‌افزار جدید را دانلود کنید؛ به روز‌رسانی نرم‌افزاری می‌تواند قابلیت سیستم را بدون نیاز به هزینه‌های جابه‌جایی و تعویض بهبود ببخشد.
  • زمانی‌که نیاز به بهره وری و کارآمدی بالاتری دارید- گاهی اوقات ماشین‌آلات قدیمی می‌توانند بسیار دقیق عمل کنند و تنها با به‌روز رسانی نرم‌افزاری به جای تعویض با یک درایو جدید می‌توان کارآمدی سیستم را افزایش داد.
  • در زمان نیاز به جمع‌آوری داده‌های بهتر- اغلب برنامه‌های اخیر می‌توانند انواع مختلفی از داده‌های دقیق را جمع‌آوری کنند و در عین حال با سرعت بیشتری کار جمع آوری داده‌ها انجام می‌گیرد.

به‌روز رسانی نرم‌افزاری موجب افزایش طول عمر سخت‌افزار می‌شود. در این روش از نظر زمانی فشار کمتری به سیستم وارد می‌شود و در عین‌حال کار اجرائی سیستم بهبود می‌یابد. ارتقاء دادن نسبت به جای‌گزین کردن زمان کمتری لازم دارد، در صورتی که ماشین‌آلات شما در حال کار می‌باشند، ارتقاء دادن گزینه‌ای بهتر است.

زمان بهبود‌سازی:

  • در صورتی که نیاز به تغییر در عملکرد یا یک فرآیند در سیستم شما باشد یا در صورتی که نیاز به تغییر به جای تعمیر داشته باشید، شما ملزم به بهبود‌سازی به جای تعویض خواهید بود.
  • در صورتی که فن‌آوری جدیدی را به منظور دست یابی بهتر به اهداف به کار بگیرید- می‌توان سیستم‌ها را به کمک درایو‌های جدید به روز رسانی کنید تا تولید را به کمک فن‌اوری بهبود دهید.
  • در صورتی که قطعات یدکی کمتر در دسترس باشند- اگر شرکت‌ها تولید قطعات خاصی از درایوهای قدیمی را متوقف کنند، شما ملزم به کنار گذاشتن سیستم فعلی و ارتقا به سیستم درایوهای جدید هستید.

بهبود سازی را می‌توان بدون دستکاری همه ی وسائل انجام داد، که به مراتب نسبت به جایگزین کردن کاری آسانتر و ارزانتر است. علاوه بر این، هزینه‌های بهبود سازی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تولید شود. درایو‌های جدید سیستم را کارآمدتر، قابل اعتماد‌تر می‌کنند، در عین حال نیاز‌های خاص شما را برآورده می‌کنند، بخش‌های داخلی جدید را می‌توان بدون جایگزین کردن بخش‌هایی مانند کابل‌کشی‌ها و کابینه ها تعویض کرد.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید